چند نکته جالب درباره نقاشی دیواری بلک لایت

نقاشی بلک لایت، شب‌تاب نیست!

بله، درست شنیدید: نقاشی دیواری بلک لایت شب‌ها نمی‌درخشد. نقاشی بلک لایت با نقاشی شب‌تاب متفاوت است و در واقع نیاز به نور مخصوص دارد. رنگ پس‌زمینه نقاشی دیواری بلک لایت معمولا مشکی یا سرمه‌ای است؛ و یک نور آبی یا به اصطلاح نور سیاه! (Black Light) باعث درخشش رنگ‌های نقاشی بلک لایت می‌شود.

مقاله: «درباره نقاشی شب‌تاب بخوانید»

بخش زیادی از این نور با چشم قابل دیدن نیست  و همین ویژگی است که باعث درخشش نقاشی دیواری بلک‌لایت می‌شود.  نوری که از یک پروژکتور یا لامپ سیاه خارج می‌شود و بخشی از آن با چشم دیده نمی‌شود به نقاشی بلک لایت می‌تابد، و مواد موجود در این‌رنگ‌ها این‌بار تمام نور را بازتاب می‌دهند! هم نور مرئی و هم نوری که تا پیش از این برای چشم‌های ما نامرئی بود. و شما جادوی نقاشی بلک لایت را می‌بینید: یک نقاشی که گویی از خود نور دارد.

مقاله: «درباره نور سیاه بیشتر بخوانید»

BLACK LIGHT GRAFFITI 845x655 - سه نکته درباره نقاشی بلک لایت که احتمالا نمی‌دانستید

چیزی به نام رنگ بلک لایت وجود خارجی ندارد

خیلی وقت‌ها شنیده‌ایم یا حتی گفته‌ایم «رنگ بلک‌لایت». اما هیچ رنگی به نام بلک‌لایت وجود ندارد. همان طور که کمی بالاتر بیان شد و از نام خود واژه هم مشخص است، Black Light نوری سیاه است که به شکل انواع پروژکتورها و لامپ‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود.

اما نقاشی‌هایی که به اسم بلک لایت می‌شناسیم و با این نور سیاه بازتابی خاص دارند با چه رنگی نقاشی شده‌اند؟ با رنگ فلورسنت: fluorescent color

در واقع اسم رنگ مخصوص نقاشی‌های بلک لایت رنگ فلورسنت است و «فلورسنس» خاصیت تابناکی بعضی از مواد معدنی است. رنگ‌های فلورسنت حاوی مقدار مشخصی مواد معدنی دارای خاصیت فلورسنس هستند و باعث بازتاب و دیده شدن بخش نامرئی نور سیاه یا همان نور آبی می‌شوند و در نتیجه این توهم را ایجاد می‌کنند که این رنگ‌ها از خود تابش نور دارند.

fluorescent colors  - سه نکته درباره نقاشی بلک لایت که احتمالا نمی‌دانستید

لازم نیست برای انعکاس نقاشی بلک لایت حتما از لامپ سیاه استفاده کنید

درست است که اسم نقاشی بلک لایت از همین نور لامپ‌های سیاه گرفته شده، اما این به این معنی نیست که شما راهی به جز استفاده از پروژکتورها و لامپ‌های بلک لایت ندارید. مخصوصا با توجه به اینکه این لامپ‌ها هر از گاهی در بازار کمیاب می‌شوند و قیمتشان سر به فلک می‌کشد.

اگر دقت کرده باشید، اساساّ واژه Black Light یا همان نور سیاه متناقض است. نور روشن است و سیاهی تاریک. پس چطور ممکن است نوری سیاه باشد؟ نکته همین‌جاست. این نور سیاه نیست و به چشم ما آبی تیره دیده می‌شود. معما حل شد: از نور آبی به جای نور سیاه استفاده کنید.

اگر به لامپ‌های سیاه رنگ در بازار دسترسی نداشتید، یک لامپ آبی رنگ تهیه کنید و از نقاشی بلک لایت جادویی‌تان لذت برید.

بلک لایت - سه نکته درباره نقاشی بلک لایت که احتمالا نمی‌دانستید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.